VYHODNOTENIE ŽIACKYCH DOTAZNÍKOV

30.11.2015 22:29

VYHODNOTENIE ŽIACKYCH DOTAZNÍKOV O
METÓDE CLIL NA ODBORNÝCH PREDMETOCH EKONOMIKA, PODNIKOVÁ EKONOMIKA,
BANKOVNÍCTVO - SEMINÁR A ANGLICKOM JAZYKU

Žiaci študijných odborov obchodná akadémia a obchodné a informačné služby - medzinárodné obchodné vzťahy absolvovali od januára do novembra 2015 spolu 52 hodín, kde vyučujúce aktívne využívali metódu CLIL.

Cieľom dotazníka bolo zistiť kvalitu vyučovacích hodín prostredníctvom metódy CLIL, kvalitu jazykovej prípravy na hodinách anglického jazyka a zlepšenie úrovne ovládania anglického jazyka po absolvovaní väčšieho počtu hodín CLIL v anglickom jazyku na odborných predmetoch. Žiaci vypĺňali dotazníky po každej hodine, ktorú absolvovali. Z dotazníka vyplýva, že až 75% žiakov považuje hodiny CLIL za výborné a 21% za veľmi
dobré. Tieto údaje vyjadrujú vysokú kvalitu hodín CLIL. Nakoľko hodiny CLIL na odborných predmetoch boli odučené v anglickom jazyku, len 42% žiakov si učivo zapamätalo na hodine a 38% si učivo muselo zopakovať doma. Všetok výučbový materiál sa nachádza na webovej stránke projektu www.clil7.webnode.sk, sociálnej sieti FACEBOOK a stránke SCOOP.IT. Žiaci oceňujú možnosť pracovať s týmito materiálmi aj v rámci domácej prípravy. Pred každou hodinou CLIL na odbornom predmete a zároveň aj po nej prebiehala jazyková príprava žiakov na základe podkladov, ktoré pripravili všetky členky tímu. Až 85% žiakov uvádzalo, že jazyková príprava im veľmi pomohla na hodine odborného predmetu a 12% žiakov uviedlo, že jazyková príprava im pomohla dosť. Tieto údaje sú dôkazom dôležitosti jazykovej prípravy žiakov a učiteľov odborných predmetov, pretože účinná spolupráca učiteľov cudzieho jazyka a odborných predmetov vedie k správnemu a efektívnemu osvojeniu si cudzieho jazyka. Na základe dotazníkov je zrejmé, že správne aplikovaná metóda CLIL vedie k výraznému zlepšeniu ovládania cudzieho jazyka, čo uvádza až 84% opýtaných žiakov. Všetky materiály sú interaktívne, dostupné v elektronickej podobe, ale učiteľ si ich môže podľa potreby vytlačiť a pracovať s nimi v papierovej podobe. Táto možnosť je dôležitá, pretože pomalé internetové pripojenie, alebo menej výkonné počítače spomaľujú prácu na hodine, čo uviedlo ako negatívum 19% žiakov. Pozitívnym aspektom dotazníka je zistenie, že až 81% žiakov nezaznamenalo žiadne negatíva na hodinách CLIL. Medzi pozitíva žiaci uviedli možnosť používať anglický jazyka na odborných predmetoch, čo znamená, že žiaci si uvedomujú dôležitosť ovládania odbornej terminológie v anglickom jazyku pre ich budúce profesie. Okrem iného žiaci vysoko pozitívne hodnotili aj interaktívne materiály a rôzne jazykové hry.

Vyhodnotený dotazník: https://uloz.to/xKm5b4zg/vyhodnotenie-dotaznika-ziakov-rtf